بازار در حباب امید
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به نقل از آهن پرایس در اخبار بازار آهن، پیش بینی ها حاکی از آن است که در روزهای آینده شاهد آرامش نسبی ازقیمت دلارهستیم چرا که دوباره دلار به نرخ اسبق خود بازگشته است. با کوچکتر شدن حباب قیمتی محصولات فولادی پایین آمدن نرخ آن در بازار آهن همچنان ادامه دارد. روندی که با شروع این ماه آغاز  شد و همراه با نوسانات کثیری سبب افت۱۵ الی ۲۰ درصدی قیمت فولاد نسبت به ماه های پیشین گشت.کارشناسان معتقدند که بر پایه نرخ جهانی میلگرد و شمش، همچنان ۱۰درصد حباب  هم چنان در بازار وجود دارد و بستری برای امید به کاهش قیمت۸۰۰تا۱۰۰۰تومانی میلگرد در روزهای آتی را  فراهم می کند، مشروط براینکه دلالان در روند بازار دخالت نکنند و تعادل میان عرضه و تقاضا را به هم نزنند.
در حال حاضر براساس آخرین اخبار منتشر شده  از قیمت میلگرد آجدارشاهد کاهش۲۰۰ الی ۴۰۰تومانی به ازای هرکیلو  در بازار آزاد می باشیم .لازم به ذکر است که برخی از تولیدکنندگان همچنان قیمت هایشان را حدودا ثابت نگه داشته و تغییراتی بسیار اندک در آن ها اعمال داشته اند.
از این رو  قیمت اکثر محصولات نبشی و ناودانی در روز جاری نیز تقریبا بدون تغییر باقی ماند. قیمت انواع تیرآهن برحسب کیلو نیز ثابت بوده و کمتر با کاهش قیمت مواجه شده است. در حوزه  قیمت بیشتر محصولات پروفیل و قوطی هم ۱۰۰تا۲۰۰تومان کاهش را تجربه نمودند. 
این اتفاقات زمانی رخ دادند که رئیس جمهور شخصی از بدنه وزارت صمت را به سرپرستی این وزارتخانه منصوب کردند. که با توجه به سوابق و تجربه های این شخص  در زمینه زنجیره فولاد و معاونت معدنی امکان دارد بازار فولاد دستخوش تغییرات شود.اگر فعالان حقیقی در این زمینه مقررات از پیش تعیین شده برای کنترل بازار را به درستی عمل و از سیاست های آزمون و خطا  پرهیز نمایند و قادر به کنترل تعادل میان عرضه و صادرات باشند،همچنان می توانند  سود را به شیوه عادلانه میان اعضای زنجیره فولاد تقسیم کنند و دست دلالانی که از شرایط بازار سوءاستفاده می کنند را از بازار قطع کنند.





:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: